Pagina's

Over mijn Blog

Op 1 november 2012 startte mijn reis naar de onbekende oorden van het Web 2.0 Op dit blog vertel ik over mijn ervaringen, dit alles in verhouding tot een veilig plekje dicht bij huis: het Speckhok. Net als in real-life reizen zie ik nieuwe, interessante dingen én ontmoet ik mensen. Ik word uitgedaagd, leer en probeer ook anderen enthousiast te maken. Anno 2015 verdiep ik me in mediawijsheid

donderdag 1 november 2012

Blog maken

Naam

Een eigen blog met Blogger maken is niet moeilijk. De instructies via de bieb helpen me stap voor stap. Maar toen kwam ik bij stap "Kies een aansprekende en intrigerende titel". Mijn allereerste bloggers block was een feit! Writer's blocks heb ik vaak zat gehad. Wat ik doe bij een writer's block? Dat is misschien een verhaal voor een nieuw bericht. Dit blog gaat over de Naam. 

Wat te doen? Gebruik ik mijn eigen naam, is dat verstandig? Waar ga ik over schrijven op mijn blog? Ga ik schrijven over boeken of over lezen? Schrijven over het geschrevene.... Oho, dat klinkt heftig en zo uitgetypt ziet het er nog veel heftiger uit. Mijn blog moet niet heftig worden. Dus deze 2.0 dame van bijna 50 gaat googelen voor inspiratie én er een nachtje over slapen. 

's Morgens wist ik het! Het Speckhok. Dat vraagt natuurlijk om uitleg. Al jaren staat in onze tuin een pergola van zo'n 24 m2. Met aan de poort een rvs naambordje met in blauwe letters Het Speckhok. Eerlijkheid gebiedt mij te berichten, dat deze naam destijds bedacht is door onze dochter. Het naambordje was eigenlijk bedoeld voor bij de voordeur, maar ja, onze houten pergola is meer een hok, dan ons rijtjes huis van steen.

De pergola dus. Het Speckhok. Een heerlijke plek om voorjaar, zomer en najaar te vertoeven. In de winter kunnen we lekker schuilen. Samen eten, bbq-en, drankje drinken met z'n 4-en of met vrienden. Krant of boek lezen, creatief bezig zijn. Lekker luieren in m'n eentje. Met andere woorden een fijne plek om te zijn. Zou het niet mooi zijn als mijn blog dat ook wordt ...
Naambordje

2 opmerkingen:

  1. Hoi, leuk! Grappige naam. En je hebt er al wat moois van gemaakt, met profiel foto en al! Leuk hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Irma,

    Was vorige week niet op cursus vanwege vakantie, maar ik heb mij intussen ook op het bloggerspad begeven...poe, valt nog niet mee, maar we gaan ervoor! Mooie blog heb je er al van gemaakt zeg!

    Groetjes Annette van der Linden
    rooslin.blogspot

    BeantwoordenVerwijderen