Pagina's

Over mijn Blog

Op 1 november 2012 startte mijn reis naar de onbekende oorden van het Web 2.0 Op dit blog vertel ik over mijn ervaringen, dit alles in verhouding tot een veilig plekje dicht bij huis: het Speckhok. Net als in real-life reizen zie ik nieuwe, interessante dingen én ontmoet ik mensen. Ik word uitgedaagd, leer en probeer ook anderen enthousiast te maken. Anno 2015 verdiep ik me in mediawijsheid

donderdag 17 januari 2013

Blog ervaring

Brede horizon

Tweeënhalve maand al, schrijf ik over mijn Web 2.0 ontdekkingsreis. Lekker thuis werkend op mijn laptop, uitkijkend op het Speckhok. Anno november 2012 was ik al jaren geen digibeet meer. Anno januari 2013 ben ik wat meer 2.0 dame.

Ding 1. Bloggen, Ding 2. Symbaloo en Ding 3. Foto en Video zijn mijn favorieten. Een cursus volgen, Dingen leren én ook nog creatief bezig zijn, dat vind ik een leuke combinatie. Wat werd ik blij als de Dingen ook nog lukten en werkten. Wat was ik verrast over hoe eenvoudig sommige widgets of gadgets te genereren zijn. Goed om te weten.

Mijn doel bij elke workshop, cursus of opleiding die ik volg is: Wijzer worden. Ik vind de site 7Dingen een goed tool. Het leidt me door het sociale web en zet aan tot het zelf verder zoeken naar informatie. Natuurlijk vind ik dan dingen die mij interesseren. Andere cursisten vinden weer andere dingen.

De 7Dingen cursus begin je, omdat je nieuwsgierig bent of omdat het voor je werk nodig is. De cursus goed doorlopen kost inzet en tijd. Het lukte mij met hulp van uitleg sites (stap voor stap uitleg), coach (aanmoedigingen) en reacties op mijn blog (tips en uitleg). 

7Dingen is voor mij een verbreding van mijn horizon. Wordt vervolgd ... want er zijn 2.0Dingen en 23Dingen sites :-)
Horizon achter het Speckhok

Geen opmerkingen:

Een reactie posten