Pagina's

Over mijn Blog

Op 1 november 2012 startte mijn reis naar de onbekende oorden van het Web 2.0 Op dit blog vertel ik over mijn ervaringen, dit alles in verhouding tot een veilig plekje dicht bij huis: het Speckhok. Net als in real-life reizen zie ik nieuwe, interessante dingen én ontmoet ik mensen. Ik word uitgedaagd, leer en probeer ook anderen enthousiast te maken. Anno 2015 verdiep ik me in mediawijsheid

woensdag 16 januari 2013

Blog en Ding 7.

Het einde?!?


Het Speckhok meet vier bij zes meter en is precies groot genoeg voor ons. Niet te groot, anders gaan we er te veel spulletjes in verzamelen. Niet te klein, anders kunnen we niet voldoende kwijt. 

Het Web 2.0 heeft geen vaste afmetingen, het is oneindig. Zoveel te zien, te luisteren, te ontdekken, te onderzoeken, te delen. Web 1.0 was voor de passieve gebruiker van het internet. Web 2.0 is voor de actieve gebruiker: reageren, delen en verbinden. Web 3.0 ... voor mij nog no-go.

De ontdekoefeningen bij Ding 7. Media online laten me reageren. Nog nooit had ik gereageerd op artikelen van online kranten. Mijn 'reageer-drempel' is lager bij Facebook, Twitter en Blogs. Omdat het bekenden zijn? Recensie geplaatst in de bibliotheek catalogus bij "De kleine Twitter voor Dummies".
Afmetingen van het Speckhok


Geen opmerkingen:

Een reactie posten