Pagina's

Over mijn Blog

Op 1 november 2012 startte mijn reis naar de onbekende oorden van het Web 2.0 Op dit blog vertel ik over mijn ervaringen, dit alles in verhouding tot een veilig plekje dicht bij huis: het Speckhok. Net als in real-life reizen zie ik nieuwe, interessante dingen én ontmoet ik mensen. Ik word uitgedaagd, leer en probeer ook anderen enthousiast te maken. Anno 2015 verdiep ik me in mediawijsheid

zondag 27 januari 2013

Blog en taal

@#?RTFRTMN .


In het Speckhok wordt nederlands gesproken, maar als het nodig is spreken we ook engels, duits, frans, en zelfs tot 10 tellen in het Japans lukt ook nog. Is het onze Nederlandse handelsgeest?

Door de Social Media leer ik een heel andere taal. Met name bij Twitter, waar de berichtjes maar 140 tekens lang zijn, wordt heel creatief met taal omgegaan. URL verkleiners als http://bitly.com/ en http://tinyurl.com/ helpen je namen van websites in je tweet te kunnen plaatsen. 

Sinds januari 2013 twittert deze tweep"Al doende leert men!?!?" Heel voorzichtig ben ik begonnen. Het lijkt wel een geheime taal. In de tweets kom ik  woorden en namen achter apenstaartjes en hekjes tegen. Voor Twitter functionaliteiten gebruik je letters:
  • RT = Retweet
  • F = Favoriet
  • R = Antwoorden
  • T = Retweet
  • M = Persoonlijke Direct Message
  • N = Nieuwe tweet
  • Spatiebalk = scherm naar beneden
  • . = Ververs scherm

Voor tips bekijk ik boekjes en websites. Van Edward kreeg ik vandaag ook een tip: Vergeet na een Retweet niet te bedanken, want dat doe je in het echte leven toch ook!?! Dus via een DM heb ik, @Irma Specken, vanavond even @bibliotheekHW bedankt voor de RT van zaterdag 26 januari.
Speckhok twitteraars in de sneeuw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten