Pagina's

Over mijn Blog

Op 1 november 2012 startte mijn reis naar de onbekende oorden van het Web 2.0 Op dit blog vertel ik over mijn ervaringen, dit alles in verhouding tot een veilig plekje dicht bij huis: het Speckhok. Net als in real-life reizen zie ik nieuwe, interessante dingen én ontmoet ik mensen. Ik word uitgedaagd, leer en probeer ook anderen enthousiast te maken. Anno 2015 verdiep ik me in mediawijsheid

zondag 18 november 2012

Blog ontdekkingsreis

Ontdekkingsreizen anno 2012

Wat er aan het Speckhok te ontdekken is? Genoeg, maar het ligt wel aan het perspectief. ?!?! In het Speckhok, naast het Speckhok, achter het Speckhok, boven het Speckhok ... Zo'n 120 meter achter het Speckhok ligt het Zalmpad, waar ik veel wandel. Daarachter stroomt de Oude Maas, waar vele schepen vanuit de Rotterdamse havens Europa in varen. Niet zichtbaar op de foto, maar het ligt er wel: 'Rotterdam The Hague Airport'. 

Dit voorjaar was dat het vertrekpunt van een weekend Praag. In de metro wees een vriendelijke Tsjechische man mij ongevraagd (want Praag reisgids in mijn hand) de juiste weg naar de Burcht en hij adviseerde me vooral óók de mooie bibliotheek van het Strahov klooster te bezoeken.


Mijn ontdekkingsreis van het 2.0 Web is net begonnen of er dient zich al een hulpvaardige dame aan, om me te helpen met het plaatsen van Gadgets. (Zie opmerkingen blog 16-11) Ik hoef geen reisgids te lenen, deze is onder handbereik op internet. Uiteraard kom ik ver met de 7dingen en de 20dingen sites, maar ik ontmoet ook anderen op mijn virtuele reizen, zoals Yola dus.


Verder gaat mijn ontdekkingsreis. Het pad is uitgestippeld door de coaches. Ik weet wat ik, wanneer, gedaan moet hebben. Tussendoor kriebelt mijn reis bloed en sla ik zijpaden in. Vandaar die nieuwe look van mijn blog en de nieuwe 'indeling-kop-foto'. 


Perspectief van de Foto? Helicopter! Wanneer? Jl. 1-9-2012 op het dorps-feest in Westmaas. Hoe? Ga naar je eigen blog, ga naar 'Ontwerp' (rechtsboven op de balk), dan naar 'Indeling' (menu links) 'Kop bewerken' (afbeelding kiezen). En het mooie is, als je het Voorbeeld niet mooi vind, dan sla je het gewoon niet op :-)

Startpunt van ontdekkingsreizen

1 opmerking:

  1. Geluksvogel!Ik wandel ook veel aan het Zalmpad, maar dan moet ik er eerst met de auto naar toe

    BeantwoordenVerwijderen